diumenge, 18 de novembre del 2007


El dissabte dia 10 de novembre participàrem a Alzira en la segona trobada del curs que sobre el foment de la lectura ha organitzat enguany la Fundació Bromera. Ja hem comentat al Taller de blocs creat per al seguiment del curs l'encert que està tenint aquesta convocatòria en quant a la selecció dels ponents.


En aquesta ocasió Laura Borras de la UOC es va dirigir a nosaltres per engrescar-nos en la lectura digital. Ens va explicar i mostrar una part d'allò que havien llegit a l'article de Koskimaa sobre els ventalls de noves possibilitats literàries que ens obre l'era digital.

Arribat aquest punt he de confesar que fins fa un any, que com explique en l'anterior post vaig obrir el meu primer bloc, jo era dels qui imprimia els textos per llegir-los perquè "necessitava" del suport en paper. L'altre dia sentint a Laura Borràs i la seva "classificació" de "immigrants" i "neonats" vaig pensar que, afortunadament, duia un any d'entrenament llegint textos digitals amb el seus enllaços corresponents, "poegrafies" de l'estil de Joan Brossa, pàgines didàctiques sobre endevinalles i poesia infantil dotades d'elements cinètics... Immigrant sí, però fent camí cap a la integració, tot i que, de vegades, tinc la sensació de que he pujat al tren però quan mire per la finestra per saber on estic, tot va tan de pressa que no hi veig el "paisatge".

La ponent em va fer veure moltes possibilitats de la literatura digital que jo no havia imaginat i em va fer pensar que el suport paper possiblement tinga els dies comptats tal i com fa un any ens havía dit Ramón Cotarelo en la UNED.