diumenge, 18 de novembre del 2007

Ara que fa un any...


Cap a la tercera setmana d'octubre de 2006 es trobàvem la meva companya Júlia i jo fent un curs que organitzava la Fundació Bromera i la UNED titolat: "Com estimular la creativitat i la producció literària". Les sessions eren a la seu de la UNED en València.



Un dels darrers ponents va ser Ramón Cotarelo professor de l'esmentada Universitat, encara que a Madrid. Ens paregué un tant arrogant, superior, però també contundent (possiblement molt segur de si mateix), amb un gran bagatge cultural. A mi personalment m'impactà molt el seu missatge que, a més a més, era concret, tenia les idees clares i argumentades i va saber transmetre'l en el temps establert. Parlà sobre els avantatges d'Internet, sobre blocs, sobre la blogosfera. Ens presentà el seu bloc: "palinuro" i d'altres, com ara el d'Ignacio Escolar. Posà data de caducitat als diaris escrits sobre paper, sobre tot per les facilitats de contrastar diversos mitjans en la xarxa, etc etc.


Doncs bé com a conseqüència d'aquella xerrada vaig obrir el meu primer bloc amb el mateix títol que aquest, però, i sobre tot, em vaig fer un usuari de la blogosfera i des d'aleshores navegue 3 o 4 dies per setmana per ella contrastant opinions sobre l'actualitat o sobre les meves aficcions.